ONE WAY 

VISION FOLIE

  1. /
  2. Belettering en reclame
  3. /
  4. One way vision folie

ONE WAY VISION FOLIE

One way vision folie is een geperforeerde (gaatjes) folie met een transparantie van 20 tot 40 procent. Hoe groter de perforatie in de folie, hoe transparanter. Deze folie is zonwerend en houdt inkijk tegen. Met deze folie op het raam kan je wel van binnen naar buiten kijken, maar niet van buiten naar binnen.

De folie kan voorzien worden van een bedrukking, waardoor het niet alleen privacy waarborgt, maar ook bijdraagt aan de marketing van je bedrijf. Je ziet de one way vision folie vaak op kantoorpanden of winkelruiten om een reclameboodschap of actie onder de aandacht te brengen. Maar de folie wordt ook gebruikt om bestelbussen te beplakken en zo inkijk te voorkomen.

De grootste voordelen van One way vision folie

Het allergrootste voordeel van deze folie is dat je je advertentieruimte (zoals een etalage of glazen wand) optimaal benut zonder het zicht te belemmeren. Andere voordelen van deze raamfolie zijn:

Veiligheid en privacy
One way vision folie kun je toepassen op allerlei glazen oppervlakken, dus bijvoorbeeld ook op noodvoertuigen, bestelwagens, bankgebouwen en op andere plekken waar goed zicht voor het personeel belangrijk is voor de veiligheid. Ook kun je deze folie inzetten om de privacy te waarborgen in spreekruimtes of vergaderkamers.

Beperken van warmte en schittering van de zon
One way vision folie vermindert warmte en schittering van de zon, waardoor het ideaal printmateriaal vormt voor gebruik op ramen van gebouwen, winkels, musea en woningen, maar ook voor service- en bestelbussen die hittegevoelige apparatuur en goederen vervoeren.

Welk perforatie percentage heb ik nodig?
Afhankelijk van de toepassing van de folie, bepaal je het perforatie percentage. Hoe meer perforaties, hoe beter het zicht van binnenuit is. Dit percentage heeft daarmee ook effect op de zichtbaarheid van de boodschap voor mensen aan de buitenkant. Wanneer kies je dan voor een hoog of laag percentage?

Gebruik hiervoor het volgende geheugensteuntje:

  • Is de zichtafstand groot (zoals bij hoge gebouwen en voertuigen)? Kies dan voor een hoog perforatie percentage, meestal is dat 50%.
  • Is de zichtafstand klein (zoals in winkelpanden)? Kies dan voor een laag perforatie percentage. Meestal is dat 33%.
  • Bevat je ontwerp kleine teksten of gedetailleerde afbeeldingen? Kies dan voor een laag perforatie percentage, bijvoorbeeld van 20%.

Heb je vragen over deze folie of advies nodig? We helpen je graag.

ANDERE TECHNIEKEN

LOGO BEDRUKKING

LASERGRAVEREN

DIGITAAL PRINTEN

SNIJFOLIE